صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
کد خبر: 12573
گزارشگر: 306
۴۲۵
۰
۰
۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد خبرداد

اجرای طرح ساماندهی عفاف و حجاب در سطح کشور و استان

اجرای طرح ساماندهی عفاف و حجاب در سطح کشور و استان
یزد - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در قالب طرح ساماندهی عفاف و حجاب در سطح کشور و استان، کار فرهنگی و اجرایی به صورت توامان پیگیری و اجرا می شود

آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام « ابوذر صانعی » در نشست خبری در جمع خبرنگاران تصریح داشت : این طرح در قالب 11 عرصه اجرایی می شود که هر کدام از این عرصه ها به ارتقای وضعیت و همچنین پیگیری های ویژه در زمینه عفاف و حجاب می پردازد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد با اشاره به برنامه های این ستاد در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در راستای احیای این فریضه الهی ما سعی کرده ایم برنامه های مختلفی را در سطح استان داشته  باشیم.

 

وی افزود: یکی از حوزه های این فریضه در خصوص عفاف و حجاب است که در استان کارگروه های ویژه ای تشکیل شده است و در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح کشوری ساماندهی عفااف و حجاب در سطح استان هستیم.

  

وی ادامه داد: این عرصه ها شامل کارمندان و ارباب رجوع دستگاه ها، مشارکت در محلات، خانه و خانواده، وسایل نقلیه، اماکن تجاری و تفریحی و خدماتی، لباس و پوشاک، مراکز آموزشی، فضای مجازی، باندهای ارائه فحشا و سایر مظاهر فساد و ملحقات آن است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد گفت: در عرصه اول به کارمندان دستگاه ها و ارباب رجوع آنها توجه می شود که بر اساس قانون  این اقدامات صورت می گیرد و خدمات به ارباب رجوع ارائه می شود  که در این راستا با توجه به تشکیل  62 تشکل مطالبه گر در سایت ستاد کشور  و دریافت مجوز قانونی توسط برخی از آنها سعی کرده ایم در این مسیر گام برداریم.

 

صانعی ادامه داد: در عرصه دوم و در محلات نیز با توجه به تاثیرگذاری و اهمیت مردم در این طرح سعی کرده ایم از این ظرفیت مردمی به بهترین نحو استفاده کنیم و با ایجاد شورایی در محلات این طرح را با مشارکت مردمی دنبال کنیم.

 

وی افزود: عرصه سوم مربوط به خانه و خانواده است  که با توجه به ابلاغ وظیفه 16 نهاد حاکمیتی در این خصوص سعی کرده ایم برنامه های راهگشا در این زمینه داشته باشیم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد بیان کرد: در عرصه چهارم نیز به وسایل نقلیه و عفاف و حجاب در وسایل شخصی دنبال می کنیم که متولیان فرهنگی نیز باید در این بخش بیشتر توجه کنند.

 

این مقام مسئول گفت : در عرصه پنجم که مربوط به اماکن تجاری، تفریحی و خدماتی است در سه مرحله کارمندان و فروشندگان، تبلیغات و خدمات به مراجعین توجه می شود که در هر مرحله شاخصه های عفاف و حجاب اطلاع رسانی می شود و مشوق ها و حمایت هایی برای آنها در نظر گرفته می شود.

 

وی خاطرنشان کرد : عرصه ششم مربوط به لباس و پوشاک است که طبق قانون ساماندهی مد و لباس در خصوص طراحی مد و لباسف وزارت ارشاد به عنوان متولی و در مساله تولیدات عفیفانه نیز وزارت صمت متولی آن هستند که برنامه های مختلفی نیز از این طریق دنبال می شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد ادامه داد: عرصه هفتم مربوط به مراکز آموزشی است و با توجه به این که مراکز آموزشی تنها نباید به آموزش بپردازند و در کنار آن نیز به تربیت توجه کنند در این راستا برای رعایت اخلاق و رعایت حریم عفاف توجه ویژه ای به این امر می شود و با توجه به الگوی موفق دانشگاه فرهنگیان می توانیم گام مثبتی در این زمینه برداریم.

 

وی بیان کرد: در اولویت و عرصه هشتم نیز به معابر و مراکز عمومی توجه ویژه ای صورت گرفته که از طریق ضابطین و معتمدین یک سری کارها دنبال می شود که معتقدیم بر اصل توجه به عموم مردم در این عرصه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به عرصه نهم و فضای مجازی گفت: عرصه فضای مجازی در ۴ حیطه باید مورد توجه قرار گیرد که مقابله با جوسازی‌ها و تخریبات و عملیات روانی از طریق ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، مقابله با هنجارشکنان و عادی سازان منکرات از آن جمله است و البته باید سیاست روشن و واحد برای سبک عفیفانه طراحی شده و فرهنگسازی در منطقه و کشور صورت گیرد.در این زمینه  جهادتبیین، پاسخ به شبهات، جریان‌سازی، ارائه نرم افزاهای ارزان قیمت به خانواده‌ها، ساماندهی بازی‌های رایانه ای و نمادهای مبتنی بر فرهنگ عفاف از اقداماتی است که باید در این عرصه رخ دهد.

صانعی عرصه دهم را باندهای اشاعه فحشا، یازدهم را سایر مظاهر فساد و ملحقات عفاف و حجاب برشمرد.

شایان ذکر اینکه در پایان  این نشست که با حضور حجج اسلام ابوالفضل شوقی زاده  معاون علمی و مهندسی فرهنگی و محمد علی زحمتکش معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد تشکیل شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر 

 

 اجرای طرح ساماندهی عفاف و حجاب در سطح کشور و استان ، حجت الاسلام ابوذر صانعی  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد

https://www.asianews.ir/u/8q2
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید